Social Media Week Rotterdam

Afbeelding 114 Afbeelding 115

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor het eerst in de Benelux: Social Media Week. Tijdens dit internationale event draait alles om social media en technologische innovatie. Social media en technologische innovatie gaan hand in hand: dat is de reden dat Social Media Week lang niet meer alleen om social media draait. Het inspiratiecongres ontstond vijf jaar geleden in New York. Tweemaal per jaar wordt het, in meer dan 20 steden wereldwijd, georganiseerd. Het thema van deze editie is ‘The future of now; always on, always connected’. In september wordt het evenementen op 11 plekken tegelijkertijd georganiseerd in steden als Sydney, Johannesburg, Berlijn en London. In vijf dagen proberen meer dan 120 interessante sprekers antwoord te krijgen op vragen als: hoe zorgen we ervoor dat technologie ons méér tijd en focus geeft, in plaats van steeds minder? En hoe zetten we technologie in om echt sociaal te zijn, zowel privé als zakelijk?
‘Technologische groei gaat niet geleidelijk’
Initiatiefnemer Maarten Reijgersberg zet zich voor het event in als motivator en verbinder. Volgens hem moeten business, technologie en creativiteit in deze tijd bij elkaar komen. Daar is het idee van Social Media Week ontstaan: “Technologische groei gaat niet geleidelijk. Niet meer. Dat is ingewikkeld en daar moeten we mee leren omgaan. Want de toekomst is al begonnen, het is nú. We moeten nú sprinten om voorop te lopen in de wereld en bruggen slaan tussen branches en disciplines.” “Dit congres past perfect bij Rotterdam. De stad verandert snel, heeft een innovatief en adaptief karakter én is centraal gelegen in de Benelux. Ideaal. Het is onze wens om van Social Media Week Rotterdam het meest invloedrijke inspiratiecongres over social media en innovatie in de Benelux te maken,” aldus Maarten. Samen met Hans Wessels van Boogiemen hebben we de week met de camera gevolgt.

Advertenties